9 клас. Основи правознавства

 23.04 Тема Урок узагальнення знань умінь і навичок з розділу "Неповнолітні як субєкти цивільних , сімейних, трудових, адміністративних та кримінальних правовідносин".

Складіть завдання до кросворду. Це можуть бути традиційні визначення або нестандартні трактування.

11. Випробуйте себе у тестуванні:

1. Обмежити громадянина у дієздатності за заявою близьких чи родичів, а також призначити піклувальника може:

а) РАЦС; б) поліція; в) суд; г) місцева рада.

2. Визнати особу недієздатною може:

а) трудовий колектив; б) міністерство юстиції; в) міська рада; г) суд.

3. Шлюб, якщо його укладено жінкою та чоловіком або одним із них без наміру створення сім’ї та набуття прав та обов’язків подружжя, є:

а) неукладеним; б) фіктивним; в) незаконним; г) неправомірним.

4. Цивільна правоздатність фізичних осіб виникає:

а) від моменту народження; б) із 14 років; в) із 18 років; г) від моменту звернення до відповідних державних органів.

5. Повна цивільна дієздатність фізичних осіб виникає:

а) від моменту народження; б) із 14 років; в) із 18 років; г) від моменту звернення до відповідних державних органів.

6. Дієздатність особи може бути обмежена:

а) у випадку ув’язнення;

б) у разі зловживання психотропними речовинами;

в) у разі розірвання шлюбу;

г) від моменту народження.

7. Не можуть бути усиновлювачами особи, які:

а) обмежені у дієздатності;

б) вже мають усиновлених дітей;

в) мають вдома хатніх тварин;

г) не мають педагогічної освіти.

8. Мати або батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо:

а) не допомагають дитині виконувати домашні завдання;

б) жорстоко поводяться з дитиною;

в) не дозволяють дитині дивитися телевізор, грати у комп’ютерні ігри та в інший спосіб обмежують права та інтереси дитини;

г) примушують дитину до жебракування.

9. Дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав і обов’язків, — це:

а) правопорушення;

б) проступок;

в) правочин;

г) злочин.

10. Підтверджує право на знижку чи створює певний віртуальний накопичувальний баланс:

а) кредитна картка;

б) дисконтна картка;

в) ідентифікаційна картка;

г) платіжна картка.

11. Видами адміністративного стягнення є:

а) позбавлення волі;

б) арешт;

в) догана;

г) звільнення з роботи.

12. Адміністративній відповідальності підлягають осудні особи, які досягли:

а) 12-річного віку;

б) 14-річного віку;

в) 16-річного віку;

г) 18-річного віку.

13. За загальним правилом кримінальна відповідальність настає з:

а) 12-річного віку;

б) 14-річного віку;

в) 16-річного віку;

г) 18-річного віку.

14. Об'єкт злочину — це:

а) суспільні відносини, на які посягає злочин, завдаючи їм певної шкоди, і які поставлені під охорону закону про кримінальну відповідальність;

б) знаряддя, завдяки якому було вчинено злочин;

в) особа, якій на момент злочину виповнилося 16 років;

г) активна, свідома, суспільно небезпечна, протиправна поведінка суб’єкта.

15. Виправні роботи як кримінальне покарання призначають на строк:

а) від 1 місяця до 1 року;

б) від 3 місяців до 2 років;

в) від 2 місяців до 1 року;

г) від 2 місяців до 2 років.


16.04 Практична робота "Особливості адміністративної  та кримінальної відповідальності неповнолітніх" 

1. Опрацюйте параграф 24. 
2. Виконайте завдання  письмово 1-2 на ст. 149
3. Складіть порівняльну таблицю на ст.150.

 

09.04

Тестові завдання з теми «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»

1. За загальним правилом кримінальна відповідальність настає при досягненні особою:


а)  14 років;

б)  16 років;

в)  18 років;

г)  21 року.

 2. Які покарання не можуть бути застосовані до неповнолітніх за вчинені злочини?


а)  штраф;

б)  арешт;

в)  позбавлення волі;

г)  правильна відповідь відсутня.

3. Які з кримінальних покарань відносяться до додаткових?


а)  конфіскація майна;

б)  громадські роботи;

в)  арешт;

г)  виправні роботи.

4. Найнебезпечнішим проявом протиправної поведінки, яка завдає шкоди людям, суспільству й державі є:


а)  кримінальний проступок;

б)  адміністративний проступок;

в)  злочин;

г)  цивільні правопорушення.

5. Система визначених законом об’єктивних і суб’єктивних ознак, які визначають певне суспільно небезпечне діяння як конкретний злочин – це:

                 а)  кримінальна протиправність;

б)  склад злочину;

в)  кримінальна карність;

г)  суспільна небезпечність.


6. Знижений вік кримінальної відповідальності становить:


а)  12 років;

б)  14 років;

в)  15 років;

г)  16 років.

7. Ознака злочину, що характеризується певними діями або бездіяльністю, завдає шкоди або створює загрозу спричинення такої шкоди об’єктам, які охороняються кримінальним законом – це:


а)  суспільна небезпечність;

б)  винність;

в)  кримінальна протиправність;

г)  кримінальна караність.

8. Яких злочинів не існує згідно класифікації залежно від ступеня тяжкості?


а)  легкі злочини;

б)  злочини середньої тяжкості;

в)  тяжкі злочини;

г)  особливо тяжкі злочини.

9. Ознака злочину, яка визначає, що злочинним вважається таке діяння, яке здійснюється умисно або через необережність:


а)  кримінальна протиправність;

б)  кримінальна карність;

в)  винність;

г)  суспільна небезпечність.

10. Суспільні відносини, що охороняються кримінальним правом та на які посягає правопорушення – це:

                  а)  суб’єкт;

б)  об’єкт;

в)  об’єктивна сторона;

г)  суб’єктивна сторона.


 

11. Метою кримінального покарання є:


а)  кара;

б)  виправлення засуджених;

в)  запобігання подальшому вчиненню злочинів;

г)  усі варіанти правильні.


 

12. Яке з кримінальних покарань не застосовується до осіб молодших 18 років?

                  а)  громадські роботи;

б)  арешт;

 в)  довічне позбавлення волі;

 г) штраф.














2. Переглянувши мульфільми і скориставшись інформацією розміщеною нижче,  спробуйте визначити, які види злочинів за об'єктами посягання зображено у мультфільмах:

мультфільм « Крокодил Гена і Чебурашка»  -

мультфільм « Повернення блудного папуги» -

 мультфільм « Ну постривай!» -

мультфільм «Дід Мороз і сірий вовк» -

мультфільм «Жив-був пес» -

мультфільм «Пригоди Чиполіно» -

 мультфільм «Гріфіни» - 

ІІ.  Вибрати ознаки адміністративної та кримінальної відповідальності(цифри внести до таблиці):

1. Її суб'єктами можуть бути осудні фізичні особи, які досягли 16 років, службові та посадові особи.

2. Її суб'єктами можуть бути тільки фізичні особи, які досягли 16 років, а у випадках, передбачених законом - 14 років.

3. Заснована на презумпції невинності.

4. Породжує стан судимості.

5. Застосовують зазвичай органи виконавчої влади та тільки в окремих випадках - суди.

6. Настає за вчинення проступку.


Адміністративна відповідальність

Кримінальна відповідальність

 

 


02.04 

Тема уроку : Кримінальна відповідальність неповнолітніх

Перевірка домашнього завдання. Виконання тестових завдань з теми «Адміністративна відповідальність неповнолітніх» Максимальна кількість балів -12. (на виконання дається 20 хв.)
- Опрацюйте пагараф 23 .
- У голосову повідомлені або письмово дайте відповіді на запитання:

1.Які основні функції виконує кримінальне право ?

2. Дайте визначення злочину і охарактеризуйте його ознаки.

3. Які стадії вчинення злочину передбачені Кримінальним кодек­сом України?

4. Порівняйте ознаки злочину та ознаки складу злочин.

5. Які види кримінальних покарань передбачені кримінальним кодексом України?

6.У чому полягають особливості кримінальної відповідальності і покарання неповнолітніх?

Тестові завдання з теми «Адміністративна відповідальність неповнолітніх»

 

1. Адміністративний арешт призначається тільки судом терміном до:


а)  5 діб;

б)  10 діб;

в)  15 діб;

г)  20 діб.


 

2. Адміністративна відповідальність настає для осіб, які досягли:


а)  12 років;

б)  14 років;

в)  16 років;

г)  18 років.


 

3. Суспільні відносини, що охороняються адміністративним правом, на які посягає правопорушення – це:


а)  об’єкт правопорушення;

б)  об’єктивна сторона;

в)  суб’єктивна сторона;

г)  суб’єкт правопорушення.


 

4. Яким кодексом регулюються адміністративні відносини?


а)  КЗпПУ;

б)  КпАП;

в)  ККУ;

г)  ЦКУ.


 

5. Що не входить до складу адміністративного правопорушення?


а)  суб’єкт;

б)  суб’єктивна сторона;

в)  об’єкт;

г)  адміністративна сторона.


 

6. Які з цих стягнень не є адміністративними?


а)  штраф;

б)  громадські роботи;

в)  позбавлення волі;

г)  попередження.


 

7. Зовнішній прояв суспільно небезпечного посягання на об’єкт адміністративного правопорушення:


а)  суб’єкт;

б)  об’єкт;

в)  суб’єктивна сторона;

г)  об’єктивна сторона.


 

8. Найсуворішим адміністративним стягненням є:


а)  адміністративний арешт;

б)  виправні роботи;

в)  штрафні бали;

г)  конфіскація предмета.


 

9. Які з адміністративних заходів впливу, що мають виховний характер, застосовуються до неповнолітніх?


а)  публічне вибачення;

б)  догана;

в)  попередження;

г)  усі варіанти правильні.


 

10. Адміністративний арешт застосовується до:


а)  неповнолітніх;

б)  інвалідів ІІІ групи;

в)  військовослужбовців;

г)  вагітних жінок.


 

11. Справи про адміністративні правопорушення розглядають:


а)  адміністративні комісії;

б)  органи Національної поліції;

в)  міські суди;

г)  усі варіанти правильні.


 

12. Фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка на момент вчинення адміністративного правопорушення є деліктоздатною – це:


а)  суб’єкт;

б)  суб’єктивна сторона;

в)  об’єкт;

г)  об’єктивна сторона.


19.03

Основи правознавства

Тема уроку: Адміністративна відповідальність неповнолітніх.

1. Опрацювати параграф 22

2. Переглянути відеоурок  тут

3. Виконайте тестові завдання, розв'яжіть правові ситуації.


План вивчення нової теми: (запис до зошита)

1.     Які відносини регулює адміністративне право.

2.     Які правопорушення називають адміністративними.

3.     Які існують види адміністративних правопорушень.

4.      Адміністративна відповідальність та адміністративні стягнення.

5.     Застосування адміністративної відповідальності до неповнолітніх.

Визначте, які з правовідносин є адміністративними.

Ситуація 1

Олег був звільнений з роботи за невиконання покладених на нього трудовим договором обов’язків.

Ситуація 2

Максим ловив рибу в заповідному місці і був оштрафований працівниками правоохоронних органів.

Ситуація 3

Володимир не захотів виконувати вказівку замовника і не став добудовувати будинок за його проектом.

Ситуація 4

Головний санітарний лікар міста своїм наказом попередив директора міського Будинку культури про порушення санітарно-епідеміологічних правил під час епідемії грипу.


Завдання

1.  Визначити, чи має місце адміністративне правопорушення.

2.  Хто має бути притягнутий до відповідальності?

Ситуація 1.

Батьки з -9-річним сином, повертаючись пізно ввечері з театру, перейшли вулицю у невстановленому місці, неподалік підземного пішохідного переходу. Співробітникам поліції, які їх затримали, батьки пояснили, що поблизу не було машин і взагалі рух вночі дуже обмежений.

Ситуація 2.

На вулиці підлітки голосно співали пісні, брутально лаялися, на зауваження перехожих не реагували або відповідали лайкою. Їх затримав наряд патрульної поліції і з’ясувалося, що двом із затриманих по 14 років, одному — 15, а двом — 17 років.

Ситуація 3.

Десятикласник, якому виповнилося 16 років, протягом півроку відмовляється отримувати паспорт громадянина України. При цьому він посилається на те, що не має потреби в отриманні документа, а отже, й наміру отримати громадянство іншої держави, але не може пояснити якої саме.

Ситуація 4

Після обідньої перерви робітник повернувся на робоче місце в стані алкогольного сп’яніння. Начальник цеху відсторонив його від роботи і подав доповідну записку з цього приводу директору заводу.

Тестове завдання

1.     Розташувати адміністративні стягнення у порядку зменшення ступеня їх суворості:

А) штраф                                        В) попередження;

Б) виправні роботи;                       Г) адміністративний арешт.

 

2.     Визначити послідовність стадій провадження у справах про адміністративні правопорушення:

А) розгляд справи та її вирішення;

Б) порушення справи;

В) адміністративне розслідування;

Г) виконання постанови.

 

Бліцопитування

Визначте, у яких ситуаціях спостерігаються ознаки адміністративного проступку?

1.  Учні 9 класу домовилися прогуляти уроки, щоб подивитися новий фільм в кінотеатрі.

2.  16-річний Микола та його однокласник Петро нецензурно лаялися на автобусній зупинці у присутності значної кількості людей.

3.  17-річний Михайло зірвав троянди на міський клумбі для своєї подруги.

4.  Господар садиби постійно вивозив сміття з двору до лісосмуги і на околицю міста.

5.  16-річна Катерина всупереч вимозі батьків повернулася додому не о 20-ій, а о 22-ій годині.

6.  Дев'ятикласники Анатолій і Юрій, граючись, пошкодили зелені насадження на дитячому майданчику.

7.  Студент 1-го курсу музичного училища не сплатив за проїзд у тролейбусі.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1.     Опрацювати § 22 підручника;

2.     Ознайомитись зі ст. 184 Кодексу України про адміністративні правовідносинах і визначити, яку відповідальність несуть батьки у разі вчинення їхніми дітьми адміністративного проступку.(письмово)

3.     Запропонувати перелік заходів щодо профілактики адміністративних правопорушень серед неповнолітніх. (письмово)

                   

06.11

Тема уроку: Практична робота: "Обставини, що виключать шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.

1. Опрацювати параграф 8 ст.52

2. Виконати  3 завдання письмово у зошиті ст. 55

3. Повторити параграфи: 5-8, підготовка до контрольної роботи.

1. Запишіть і запам'ятайте

Крайня необхідність — це випадок зіткнення двох інтересів, що рівною мірою охороняються законом, за якого заради збереження більш важливого інтересу завдається шкода меншому.
Необхідна оборона — це дії, вчинені з метою захисту від суспільно небезпечного посягання.

2. Порівняйте поняття, визначивши в них спільне та відмінне.

ПоняттяСпільнеВідмінне
Крайня необхідністьСпособи громадянського самозахистуДжерело небезпеки
Необхідна оборонаСпосіб захисту інтересів

3. Заповніть таблицю, спираючись на текст статей 37. 38. 40 Кримінального кодексу України та використовуючи матеріали інформаційних інтернет-ресурсів.

Обставини, що виключать юридичну відповідальність
ОбставинаХарактеристикаПриклад
Уявна оборонаДії, що пов’язані з шкодою, коли реального посягання не було 
Фізичний або психічний примусВчинена шкода під безпосереднім впливом 
Затримання особи, яка вчинила злочинПосягання, спрямовані на затримання ообиАрешт

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Д идактичні матеріали до уроків з історії 5-11 класи