8 клас Всесвітня історія

  

23.04 Тема:"Міжнародні відносини XVІІІ ст".

Опрацювати § 24 стор. 209 запитання з 1 - 6   виконати письмово .

Дз. Виконати завдання 10    

Переглянути відеоурок тут


16.04 Тема: "Освічений абсолютизм"

1.Опрацюйте параграф 23 та дайте відповіді на запитання  
2.Перегляньте відеоурок тут

1. Поняття освіченого абсолютизму с. 192

2. Володіння австрійських Габсбургів. Реформи Марії Терезії та Йосипа II с. 192

Робота з термінами та поняттями

Прагматична санкція — закон про престолонаслідування, який проголошував неподільність володінь Габсбургів і перехід престолу за жіночою лінією в разі відсутності спадкоємців-чоловіків.

3. Піднесення Бранденбург-Прусської держави.

Освічений абсолютизм Фрідріха II Великого с. 195

4. Російська імперія у XVIII ст. с. 198

ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда

1. Яка система управління існувала в Священній Римській імперії німецької нації?

2. Назвіть наймогутніші держави, що входили до складу імперії.

3. Які тенденції домінували в економічному розвитку німецьких земель у XVIII ст.?

4. Що впливало на розвиток сільського господарства німецьких земель?

5. Якими були особливості розвитку мануфактурного виробництва в німецьких землях?

6. Діяльність яких монархів забезпечила могутність Пруссії за часів Фрідріха II?

7. Назвіть причини виникнення багатонаціональної Австрійської імперії.

8. Із ким вела війни Австрія протягом XVII—XVIII ст.?

9. Які реформи було здійснено Йосипом II?

10. Що зумовило піднесення Бранденбург-Прусської держави у XVIII ст.?

11. Яку роль відіграли війни за іспанську та австрійську спадщини в розвитку Пруссії?

12. Що спонукало до реформаторської діяльності Марію Терезію? Визначте основні результати реформ.

13. Назвіть причини конфлікту між Австрією та Пруссією.

14. У результаті яких подій Катерина II стала імператрицею Росії?

15. Яку мету ставила Катерина II, здійснюючи внутрішні реформи?

16. В інтересах якого стану суспільства здійснювалися реформи?

17. У яких війнах брала участь Росія за часів царювання Катерини II?

18. Які територіальні придбання здійснила Росія у другій половині XVIII ст.?

19. Коли у Росії вирувала селянська війна під проводом О. Пугачова?

20. Назвіть визначних представників російської культури XVIII ст.

Запитання для дискусії

1. Чому сучасники не сприйняли частину реформ Йосипа II?

2. Чи зуміла Росія у XVIII ст. подолати свою відсталість від провідних європейських держав?

. ПІДСУМКИ УРОКУ

 Висновок

• Священна Римська імперія німецької нації після Тридцятилітньої війни залишалася роздробленою державою; наймогутнішими з німецьких держав були Австрія та Пруссія.

• У XVIII ст. провідною галуззю економіки німецьких земель залишалося сільське господарство, яке переживало період піднесення.

• Після смерті Петра І Росія вступила в епоху палацових переворотів 1725— 1762 рр., які були закономірним етапом у зміцненні абсолютизму Росії.

• У результаті палацових переворотів змінилося становище дворянства, розширилися його права і привілеї.

• У другій половині XVIII ст. завершився процес формування Російської імперії.

• У внутрішній політиці відбулося остаточне оформлення абсолютизму, який за часів Катерини II мав риси освіченого; зміцніли кріпосницькі відносини, соціальні виступи населення жорстоко придушувалися.II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Бесіда

1. Що таке Просвітництво?

2. Якими були погляди просвітителів на державу, церкву і людину?

3. Назвіть риси абсолютної монархії.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 Опрацюйте § 23 підручника.

2. Складіть історичний портрет Марії Терезії, Йосипа II, Фрідріха II, Катерини II (на вибір).



02.04 

Тестові завдання "Османська імперія. Країни Східної Європи у XVІ - XVІІст.

1. Позначте ім'я «государя усієї Русі», який першим вінчався на царство.

А Іван III

Б Іван IV

В Борис Годунов

Г Василій Шуйський

2. Який державний орган Польщі обмежував владу короля?

А Королівська Рада

Б кортеси

В сейм

Г магістрат

3. Позначте подію, що ознаменувала початок підкорення Сибіру Московським царством.

А похід Єрмака

Б отримання купцями Строгановими грамоти на заснування поселень на річках Тобол, Іртиш, Об В приєднання Астрахані та Казані

Г визнання Великою Ногайською Ордою залежності від російського царя

4. Як називалося спеціальне військо у Московському царстві, створене під час правління Івана Грозного для придушення опору вотчинників-бояр?

А земське

В стрілецьке

Б опричне

Г дворянське ополчення

5. Хто із зазначених польських королів був останнім із династії Ягеллонів?

А Стефан Баторій

Б Генріх Валуа

В Сигізмунд II

Г Сигізмунд III

6. За якого правителя Османська імперія досягла найбільшої могутності?

А Селіма І Грозного

Б Сулеймана І Пишного

В Османа II

Г Мехмеда IV

7. Яка із зазначених подій сприяла утворенню Речі Посполитої?

А Смута

Б Лівонська війна

В Тридцятилітня війна

Г Хотинська війна

8. У якому році Московська держава була проголошена Російською імперією?

А 1695 р.

Б 1700 р.

В 1709 р.

Г 1721 р.

9. Судебником у Московській державі називали

А збірник законів

Б рекомендації для суддів

В укази царя

Г збірник судових рішень Земських соборів

10. За правління якого царя у Москві було збудовано Покровський собор (храм Василія Блаженного)?

А Іван IV

Б Федір Михайлович

В Борис Годунов

Г Михайло Романов

11. Хто в Османській імперії мав титул халіфа?

А правитель держави — султан

Б голова уряду

В командуючий військами

Г командуючий яничарами

12. На території якої держави діяли повстанські загони гайдуків?

А Речі Посполитої

Б Московської держави

В Російської імперії

Г Османської імперії



19.03

Тема уроку: "Поява Російської імперії".

Повторимо вивчене.  тут

1. Опрацювати  параграф 21.

2. Занотувати основне у зошиті

3. Переглянути відеоурок  тут

4. Виконати завдання  тут 

 

06.11 

Тема уроку: Зародження культури . Народження Європейської науки.

1. Опрацювати параграф 7.

2. Переглянути відеопрезентацію  Зародження культури бароко

3. Скласти у зошиті таблицю "Титани італійського Відродження"

4. Творче завдання. Підготувати презентацію чи повідомлення  про одного з митців епохи Відродження.

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Д идактичні матеріали до уроків з історії 5-11 класи